Grupa Motylki

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI TRZYLETNICH NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2024r.

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. CO SŁYCHAĆ PANI WIOSNO

2. POGODA W KRATKĘ

3. PSTRYCZEK ELEKTRYCZEK

4. MAŁE ODKRYCIA

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO WYCHOWAWCZE:

Obszar fizyczny:

  • kształtowanie sprawności fizycznej poprzez uczestnictwo w zajęciach ruchowych w sali oraz na powietrzu
  • doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego
  • rozwijanie małej motoryki
  • kształtowanie szybkiej reakcji na bodźce
  • wyrabianie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała
  • kształtowanie umiejętności prawidłowego kierunku rysowania: od lewej do prawej
  • doskonalenie analizatora słuchowego i wzrokowego
  • kształtowanie umiejętności komunikowania potrzeby ruchu, odpoczynku
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • doskonalenie czynności samoobsługowych
  • rozwijanie motoryki dużej
  • rozwijanie wyobraźni dotykowej

Obszar emocjonalny:

• kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami
• uwrażliwianie na piękno przyrody
• budowanie pozytywnej motywacji i wiary we własne siły
• rozwijanie umiejętności przestrzegania reguł i radzenia sobie z przegraną
• wdrażanie do przedstawiania swoich emocji i uczuć z użyciem charakterys. dla dziecka form wyrazu
• rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych
• kształtowanie umiejętności panowania nad własnymi emocjami
• rozwijanie umiejętności odczuwania radości ze wspólnej zabawy

 

 

Obszar społeczny:

• kształtowanie postaw prospołecznych (czerpanie radości ze wspólnej zabawy, obdarzanie uwagą osób dorosłych)
• wdrażanie do współdziałania z dziećmi w zabawie
• kształtowanie umiejętności społecznych (uważne słuchanie dorosłych i dzieci, zgodna zabawa z innymi, rozumienie oraz wykonywanie prostych poleceń, zwracanie się do nauczyciela w razie potrzeby, porządkowanie po sobie miejsca zabawy)
• kształtowanie umiejętności społecznych (uważne słuchanie dorosłych i dzieci, zgodna zabawa z innymi, rozumienie oraz wykonywanie prostych poleceń, zwracanie się do nauczyciela w razie potrzeby, porządkowanie po sobie miejsca zabawy)
• rozwijanie umiejętności współdziałania z innymi w zabawie
• wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich
• rozwijanie umiejętności komunikowania się z innymi poprzez komunikaty werbalne i niewerbalne
• kształtowanie umiejętności społecznych: zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych
• wdrażanie do współdziałania z dziećmi w zabawie
• kształtowanie umiejętności oczekiwania na swoją kolej

 

Obszar poznawczy:

• wdrażanie do prowadzenie obserwacji przyrodniczych
• rozwijanie umiejętności wypowiadania się
• doskonalenie umiejętności liczenia w dostępnym zakresie
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania
• poznanie zjawisk przyrodniczych poprzez przeprowadzanie prostych doświadczeń
• rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
• rozwijanie mowy i myślenia
• rozwijanie spostrzegawczości i uwagi
• rozwijanie zainteresowań otaczającym środowiskiem przyrodniczym
• budowanie dziecięcej wiedzy o przyrodzie
• poszerzenie wiadomości przyrodniczych, związanych z różnorodnością pogody w kwietniu
• doskonalenie umiejętności liczenia przez przeliczanie w dostępnym zakresie
• rozwijanie wyobraźni muzycznej przez niekonwencjonalne wykorzystywanie przedmiotów z otoczenia oraz instrumentów
• uświadamianie zagrożeń związanych z prądem elektrycznym
• zapoznawanie z zasadami bezpiecznego przebywania w pobliżu urządzeń elektrycznych
• budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze Świętami Wielkanocnym
• zachęcenie dzieci do kultywowania polskich tradycji i obrzędów świątecznych
• rozwijanie mowy (bogacenie słownictwa czynnego związanego ze Świętami Wielkanocnymi)
• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych – kwadrat
• kształtowanie umiejętności opisywania cech przedmiotów między innymi: „ciężki”, „lekki”, „miękki”, „szorstki”, „gładki”
• rozwijanie umiejętności rozpoznawania przedmiotów na podstawie dotyku
• kształtowanie umiejętności obserwowania i interpretowania zjawisk przyrodniczych
• rozwijanie wrażliwości i wyobraźni plastycznej