PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
DLA GRUPY VIII – „Żabki”
NA MIESIĄC LUTY 2024r.
Tematy kompleksowe:
I W karnawale
II Mroźne krainy
III Świat się zmienia
IV Sztuka wokół nas
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze :
- rozwijanie narządów mowy poprzez aktywne uczestnictwo w zabawach logopedycznych,
- prawidłowe reagowanie ruchem na tempo i dynamikę utworu,
- kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami – także nieprzyjemnymi,
- wczuwanie się w emocje osób z najbliższego otoczenia,
- współdziałanie z dziećmi w zabawach i podczas wykonywania zadań,
- doskonalenie umiejętności porównania wielkości przedmiotów i tworzenia odpowiednich zbiorów,
- wdrażanie do zdobywania wiedzy na temat tradycji i zwyczajów karnawałowych innych krajów,
- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, niezbędnej do nauki czytania,
- rozwijanie pojęć matematycznych: „większy”, „mniejszy”, „najmniejszy”, „największy”,
- przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń i nieprawidłowego zachowania innych,
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji, prac plastyczno-technicznych według instrukcji słownych i obrazkowych,
- dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne,
- wykazywanie tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi,
- dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających właściwości materiałów,
- utrwalenie prawidłowego chwytu przy posługiwaniu się: sztućcami, narzędziami pisarskimi,
- radzenie sobie w trudnych sytuacjach życiowych i przewidywanie skutków swojego zachowania,
- uczestnictwo w budowaniu dłuższych wypowiedzi na temat własnych zainteresowań, opowiadanie o ciekawych zdarzeniach, obejrzanych filmach, wystawach,
- zachęcanie do estetycznego wykonywania prac plastycznych, zwracanie uwagi na planowanie rysunku na całej powierzchni kartki,
- kształtowanie umiejętności rozróżniania emocji wyrażanych muzyką, gestem, ruchem,
- wdrażanie do samodzielnego podejmowania decyzji oraz ponoszenia jej konsekwencji,
- rozwijanie wyobraźni poprzez kontakt z wytworami sztuki, dostrzeganie jej piękna oraz rodzajów,
- rozwijanie zainteresowań muzyką klasyczną, próby tworzenia akompaniamentu do znanych utworów.