Grupa Zajączki

 LISTOPAD 2023 R.

Tematy kompleksowe:

I tydzień: ,,Kraina bezpieczeństwa”

II tydzień: „Polska naszym domem”

III tydzień: „Deszczowa muzyka”

IV tydzień: ,,W świecie emocji”

 

OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

OBSZAR FIZYCZNY

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • wykazywanie się sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową
  • improwizowanie ruchem do muzyki
  • przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo

 

OBSZAR EMOCJONALNY

  • przewidywanie skutków swojego zachowania
  • nazywanie stanów emocjonalnych
  • kontrolowanie swojego zachowania w trudnych sytuacjach
  • nabywanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach
  • wczuwanie się w stan emocjonalny innych osób
  • dostrzeganie różnorodności obiektów i krajobrazów Polski
  • posługiwanie się określeniami dotyczącymi stanów emocjonalnych
  • opisywanie emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom i okazywanie ich w

akceptowany społecznie sposób

 

OBSZAR SPOŁECZNY

  • kształtowanie umiejętności postrzegania własnej osoby, rozumienia roli i wiążących się z nią zadań jako członka narodu (Polka/Polak)
  • kształtowanie świadomości narodowej i poczucia dumy z faktu bycia Polakiem przez dostrzeganie piękna: języka, muzyki, tradycji, historii, architektury, sztuki
  • tworzenie kącika patriotycznego przy okazji świąt narodowych i ważnych dla kraju wydarzeń
  • dokonywanie oceny postępowania swojego lub innych
  • dokonywanie wyborów ze świadomością ich pozytywnych i negatywnych skutków
  • rozumienie i przestrzeganie ustalonych norm i zasad zachowania
  • szanowanie praw rówieśników, przestrzeganie zakazu krzywdzenia innych osób: popychania, bicia, zabierania zabawek, przeszkadzania w zabawie
  • pokojowe rozwiązywanie konfliktów, dochodzenie do kompromisu
  • zwracanie się o pomoc do nauczyciela w sytuacjach trudnych
  • umiejętna współpraca z grupą
  • integrowanie się z grupą

 

OBSZAR POZNAWCZY

  • wskazywanie sytuacji, w których dziecko czuje się bezpiecznie
  • znajomość zasad bezpieczeństwa
  • znajomość numerów alarmowych i rozpoznawanie sytuacji, w których dziecko powinno je zastosować
  • znajomość zawodów związanych z bezpieczeństwem i dostrzeganie ich roli
  • znajomość wybranych zasad ruchu drogowego, stosowanie przyjętych zasad bezpieczeństwa
  • doskonalenie umiejętności odczytywania wybranych symboli i znaków wykorzystywanych w ruchu drogowym
  • doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów
  • utrwalanie znajomości swojego adresu, świadomość, w jakich sytuacjach i komu takie informacje można podawać
  • znajomość cyfry „4”, tworzenie zbiorów równolicznych, przeliczanie
  • kreślenie szlaczków
  • kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski ze szczególnym zwróceniem uwagi na wskazywanie własnej miejscowości, stolicy kraju, najważniejszych rzek, charakterystycznych regionów z ich symbolami oraz wskazywaniem granic, w tym wybrzeża Morza Bałtyckiego
  • rozpoznawanie flagi, godła i barw narodowych (godło jako stały element wystroju sali, flagi wywieszane z okazji świąt narodowych w przedszkolu, symbole narodowe na strojach sportowców, samochodach, wyrobach o charakterze pamiątek narodowych)
  • wykonywanie prac plastycznych odzwierciedlających barwy narodowe i wygląd flagi, godła
  • słuchanie i podejmowanie prób zespołowego śpiewania hymnu państwowego z zachowaniem właściwej postawy ciała, świadomość sytuacji, w których jest grany hymn państwowy
  • rozumienie konieczności szanowania symboli narodowych

uczestnictwo w zabawach dydaktycznych i grach utrwalających znajomość liter „u”, „U”

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji

 

Attachments