Grupa Biedronki

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

DLA GRUPY VI – „Biedronki”

NA MIESIĄC LUTY 2024r.

Tematy kompleksowe:

I W karnawale

II Mroźne krainy

III Świat się zmienia

IV Sztuka wokół nas

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze :

  • rozwijanie narządów mowy poprzez aktywne uczestnictwo w zabawach logopedycznych,
  • prawidłowe reagowanie ruchem na tempo i dynamikę utworu,
  • kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami – także nieprzyjemnymi,
  • wczuwanie się w emocje osób z najbliższego otoczenia,
  • współdziałanie z dziećmi w zabawach i podczas wykonywania zadań,
  • doskonalenie umiejętności porównania wielkości przedmiotów i tworzenia odpowiednich zbiorów,
  • wdrażanie do zdobywania wiedzy na temat tradycji i zwyczajów karnawałowych innych krajów,
  • doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, niezbędnej do nauki czytania,
  • rozwijanie pojęć matematycznych: „większy”, „mniejszy”, „najmniejszy”, „największy”,
  • przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń i nieprawidłowego zachowania innych,
  • doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji, prac plastyczno-technicznych według instrukcji słownych i obrazkowych,
  • dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne,
  • wykazywanie tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi,
  • dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających właściwości materiałów,
  • utrwalenie prawidłowego chwytu przy posługiwaniu się: sztućcami, narzędziami pisarskimi,
  • radzenie sobie w trudnych sytuacjach życiowych i przewidywanie skutków swojego zachowania,
  • uczestnictwo w budowaniu dłuższych wypowiedzi na temat własnych zainteresowań, opowiadanie o ciekawych zdarzeniach, obejrzanych filmach, wystawach,
  • zachęcanie do estetycznego wykonywania prac plastycznych, zwracanie uwagi na planowanie rysunku na całej powierzchni kartki,
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania emocji wyrażanych muzyką, gestem, ruchem,
  • wdrażanie do samodzielnego podejmowania decyzji oraz ponoszenia jej konsekwencji,
  • rozwijanie wyobraźni poprzez kontakt z wytworami sztuki, dostrzeganie jej piękna oraz rodzajów,
  • rozwijanie zainteresowań muzyką klasyczną, próby tworzenia akompaniamentu do znanych utworów.

Attachments