Grupa Jeżyki

Materiały do pobrania:

Źródło materiałów: „Przewodnik metodyczny .Plac zabaw trzylatek. Cz.2 ” wydawnictwa WSIP

Opracowanie merytoryczne i redakcyjne: Blanka Mieszkow

zdjęcia: Pixabay

wtorek 30.06.2020 wakacje z usmiechem

poniedziałek 29.06.2020 Kochamy wakacje

 

piątek 26.06.2020 Wakacje

czwartek 25.06.2020 W górach

środa 24.06.2020 Słoneczko

wtorek 23.06.2020 Nad morzem

poniedziałek 22.06.2020 Piękna nasza Polska cała

 

piątek 19.06.2020 Lato w sztuce

czwartek 18.06.2020 Jaka dziś pogoda

środa 17.06.2020 Tęcza

wtorek 16.06.2020 Burza

poniedziałek 15.06.2020 Kolory lata

 

środa 10.06.2020 Duży kot – ryś

wtorek 09.06.2020 Z wizytą w zoo

poniedziałek 08.06.2020 Mieszkańcy polskich lasów

 

piątek 05.06.2020 Dzieci na świecie

czwartek 04.06.2020 Nasze marzenia

środa 03.06.2020 Wspólnie się bawimy

wtorek 02.06.2020 Nasze obowiązki-2

poniedziałek 01.06.2020 Prawa dziecka

 

piątek 29.05.2020 Piknik rodzinny

czwartek 28.05.2020 Pomogę mamie i tacie

środa 27.05.2020 Moja rodzina

wtorek 26.05.2020 Lubię robić niespodzianki

poniedziałek 25.05.2020 Moi rodzice

 

piątek 22.05.2020 Muzyczne opowieści

czwartek 21.05.2020 Uczymy się wyrażać emocje

środa 20.05.2020 Jak pozbyć się strachu

wtorek 19.05.2020 W płaczu nie ma nic złego

poniedziałek 18.05.2020 Co ja czuję.

 

piątek 15.05.2020 Instrumenty wokół nas

czwartek 14.05.2020 Mała orkiestra2

środa 13.05.2020 Muzyka wokół nas

wtorek 12.05.2020 Instrumenty

poniedziałek 11.05.2020 Wesołe piosenki

 

piątek 08.05.2020 LUBIĘ CZYTAĆ

czwartek 07.05.2020 W księgarni

środa 06.05.2020 KOLOROWE KSIĄŻECZKI

wtorek 05.05.2020 JAK POWSTAJE PAPIER

poniedziałek 04.05.2020 MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI

 

czwartek 30.04.2020 Symbole narodowe

środa 29.04.2020 Polska to mój kraj

wtorek 28.04.2020 Moja miejscowość

poniedziałek 27.04.2020 Mój dom

 

piątek 24.04.2020 Segregacja odpadów

czwartek 23.04.2020 Czysta rzeka

środa 22.04.2020 ekoprzyjaciele

wtorek 21.04.2020 SPRZĄTANIE ŚWIATA

poniedziałek 20.04.2020 CZYSTO WOKÓŁ NAS

 

piątek 17.04.2020 Skąd się bierze ser

czwartek 16.04.2020 Traktor

środa 15.04.2020 Dzień w gospodarstwie

wtorek 14.04.2020 Na polu

 

piątek 10.04.2020 wielkanocny koszyczek

czwartek 09.04.2020 Na świątecznym stole

środa 08.04.2020 Pisanki, kraszanki

wtorek 07.04.2020 Wielkanocne tradycje

poniedziałek 06.04.2020 Przygotowania do świąt

 

piątek 03.04.2020 Zdrowie na wiosnę

czwartek 02.04.2020 Witaj wiosno

środa 01.04.2020 Pierwsze wiosenne kwiaty

wtorek 31.03.2020 Witamy powracające ptaki

poniedziałek 30.03.2020 Wiosenne pączki

 

piątek 27.03.2020 Przysmaki zwierząt Zabawy cześć I 3 latek

czwartek 26.03.2020 Małe i duże zwierzęta -4

środa 25.03.2020 Odgłosy zwierząt-3

wtorek 24.03.2020 Zwierzęta z wiejskiego podwórka-2

poniedziałek 23.03.2020 W gospodarstwie

 

Tematy kompleksowe – czerwiec 2020

  1. Dzień dziecka
  2. Zwierzęta duże i małe
  3. Lato
  4. Wakacje

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Uświadomienie dzieciom ich prawa do zabawy, nauki i rozwoju.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania ze względu na jedną lub dwie cechy.
  • Kształtowanie prawidłowej postawy wobec swoich obowiązków.
  • Wypowiadanie się na temat obowiązków domowych i przedszkolnych dzieci – zabawy parateatralne.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich marzeń.
  • Kształtowanie umiejętności cierpliwego wysłuchiwania innych.
  • Zapoznanie dzieci z wybranymi zwyczajami i zabawami ich rówieśników z różnych części świata.
  • Rozwijanie w sobie postawy szacunku dla inności fizycznej i kulturowej.
  • Poszerzanie wiedzy dzieci o nazwy zwierząt żyjących w polskich lasach: dzik, zając, lis, sarna.
  • Wdrażanie do szanowania zwierząt i ich miejsca zamieszkania.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt mieszkających w zoo.
  • Rozwijanie kreatywności ruchowej poprzez naśladowanie gestem i ruchem wybranych zwierząt.
  • Określanie cech jakościowych i ćwiczenie umiejętności używania tych określeń.
  • Kształtowanie umiejętności porządkowania elementów od najmniejszego do największego i odwrotnie.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw kolorów podstawowych i pochodnych.
  • Poznanie zjawisk atmosferycznych występujących w czasie burzy.
  • Zrozumienie podstawowej zasady bezpiecznego zachowania się w czasie burzy – chowania się do budynku.
  • Przypomnienie znaczenia wyrażenia kalendarz pogodowy.
  • Rozumienie znaczenia oznaczeń symbolicznych – posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych.
  • Utrwalenie wiedzy na temat letnich zjawisk atmosferycznych.
  • Rozpoznawanie na obrazkach krajobrazów: morze, góry, las.
  • Poznawanie Polski podczas zabawy tematycznej „wzdłuż Wisły”.
  • Poznanie charakterystycznych cech krajobrazu morskiego oraz sposobów spędzania czasu nad morzem.
  • Poznawanie właściwości piasku w toku zabaw eksperymentalnych.
  • Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów (uwzględnienie ochrony przed słońcem).
  • Zachęcanie do tworzenia prac plastycznych o tematyce wakacyjnej.
  • Rozpoznawanie krajobrazu górskiego na ilustracjach.
  • Usprawnianie umiejętności ruchowych poprzez ćwiczenia równoważne, wzmacniające mięśnie nóg.
  • Wdrażanie do odpowiedzialnego przygotowywania się do górskich wędrówek.
  • Doskonalenie mowy podczas dzielenia się swoimi planami wakacyjnymi.
  • Wyrażanie swoich myśli w sposób zrozumiały dla otoczenia.